Buitenspeeldag 2014 een groot succes

Buitenspeeldag 2014

Meer dan 450 kinderen en vele volwassenen hebben genoten van een heerlijke buitenspeeldag op 11 juni. De weersomstandigheden waren prima. Een beetje wind, veel zon, zo rond de 25 graden.

Prima omstandigheden voor de buikglijbaan naast de Vaartwijk in de Vosholen. Met een brandweerspuit werd er water op gespoten. De kinderen mochten zich ook verheugen op de verkoelende waterstraal. Ze stonden in de rij om op het luchtkussen te mogen rennen en glijden en aan het eind in een badje te plonzen. De vijver naast de Vaartwijk werd ook benut. Verscheidene kinderen namen een frisse duik. Anderen namen een modderbadje voor de voeten of speelden met het water dat via de buikglijbaan en het modderbadje langs de tunnel naar beneden stroomde. Sandalen werden als bootjes gebruikt. Water! Altijd leuk om mee te spelen.

Poffertjes bakkenAan de Vaartwijk konden verder plastic visjes worden gevangen, er kon worden gespoten met een brandweerspuit, er kon met een voetbal worden geschoten in gaten, er kon worden gesprongen op een klein luchtkussen, er lag stoepkrijt klaar en er waren Oudhollandse spelletjes. Om 15.30 was er bovendien nog een touwtrekwedstrijd tussen kinderen van de Theo Thijssenschool en de St. Antoniusschool. De Theo Thijssenschool werd winnaar van de wisselbeker. Voor versnaperingen kon men ook terecht in de Vosholen. Onze eigen wijkmanager Rob Hermans en wijkmanager Jordy Hovingh hebben maar liefst ca. 3000 poffertjes gebakken. Ook in drinken en chipjes werd voorzien.

Dit jaar kon er worden gedanst in de Klinkertunnel. De workshops werden gevolgd door ongeveer 25 kinderen per keer. De muziek werd zeer gewaardeerd.

In Boswijk was ook van alles te beleven. Er was een uitdagend hindernisluchtkussen, een springkussen voor kleine kinderen, er waren twee Oudhollandse spelletjes, er lagen stoepkrijt, skippyballen en stapstenen en er was een klein voetbalveldje. Zakslaan was nieuw dit jaar en ook zeer gewild bij de kinderen. Ze konden op een horizontale ronde paal zitten en elkaar er vanaf slaan of duwen. De val werd gebroken door het luchtkussen zelf. Manege Nieboer was ook aanwezig met 4 pony’s. Vele kinderen werden er op getild en mochten een rondje rijden. Ook in Boswijk was van alles te krijgen qua eten en drinken.

De bewonersorganisaties van Boswijk en de Vosholen kijken terug op een geslaagde middag.

We hebben alleen maar positieve berichten gehoord. Gelukkig had EHBO Sappemeer ook goede berichten.
Ze hoefden slechts een paar pleisters te plakken.

Klik hier voor meer foto's