Najaarsstorm raast met windkracht 10 over Boswijk 2013

Storm met windkracht 11 boven Boswijk

De storm raast door het land op 28 oktober. Zo ook door Boswijk. Op 10 oktober werd de boom naast Zonnehuis St. Jozef en achter de St. Willibrorduskerk nog gesnoeid door boomverzorgers. Ze hadden toen uitzicht op een prachtig stukje regenboog boven de kerk.
En nu.... is de boom door de wind totaal afgebroken. De bungalow is nog net gespaard. Ook met de auto's lijkt het goed te zijn gegaan.

Hier staat de boom nog    Hier is de boom geveld door de storm

StormschadeAan de foto is te zien dat het er aan de binnenkant van de boom ook niet meer zo gezond uitzag.

Bij de St. Antoniusschool is een grote boom tegen de naschoolse opvang gaan leunen. De groepen 1 t/m 3 en 3/4 werden 's middags voor de veiligheid een tijdje bij andere groepen ondergebracht.

Ook het geboortehuis van de merels op de foto is uit de druivenstruik gewaaid. Volgend jaar moeten de vogels maar met frisse moed een nieuw nest maken.

Na de storm is het tijd voor opruimen. De boom bij de St. Antoniusschool werd eerst met een hoogwerker van de meeste takken ontdaan en vervolgens richting de Klinker omgetrokken. Bij de kerk was een aantal goede kettingzagen al genoeg.

Ongetwijfeld was er meer schade aan bomen e.d. in Boswijk.

Deze foto's geven slechts een impressie. In elk geval hebben de groenwerkers, bewoners, politie en brandweer veel werk gehad in de gemeente om te zorgen dat mens en dier zich weer veilig konden bewegen buiten. Dat verdient een Pluim!

stormschade Stormschade Opruimen stormschade