Eska Kleintje Kartonfestival winnaar vrijwilligersprijs 2012

Platform Sappemeer heeft de vrijwilligersprijs gekregen voor het organiseren van het Eska Kleintje Kartonfestival.

Op woensdagavond 21 november vond de jaarlijkse “Vrijwilligers Bedankt!” avond plaats in ’t Kielzog. De avond werd georganiseerd door het Steunpunt Vrijwilligerswerk van Kwartier Zorg & Welzijn in opdracht van de gemeente en in samenwerking met de Rabobank Stad en Midden Groningen. Door het organiseren van de avond worden vrijwilligers van organisaties binnen de gemeente Hoogezand-Sappemeer in het zonnetje gezet en verwend. Op de avond was van alles te beleven. Smartlappenband Hollands Verdriet trad op in de grote zaal, er waren Oudhollandse spelletjes te spelen, er was muziek in de bar, een getalenteerd duo vermaakte de mensen met hun muziek, burgemeester Van Mastrigt bakte poffertjes etc.

Aan het eind van de avond was het tijd voor de uitreiking van de Complimenten voor Lokale Helden. “Deze worden jaarlijks uitgereikt aan de meest inspirerende vrijwilligersprojecten in de gemeente Hoogezand-Sappemeer.” Dit jaar werd de organisatie van het Eska Kleintje Kartonfestival (Platform Sappemeer) de winnaar van de eerste prijs

Cheque voor Platform Sappemeer ter waarde van 1250 euro

De festivals in 2010 en 2012 smaken duidelijk naar meer. Ze worden erg gewaardeerd. Het Kartonfestival heeft Hoogezand-Sappemeer weer extra op de culturele kaart gezet en veel bezoekers uit de gemeente en regio mogen verwelkomen. Met het geldbedrag van 1250 euro kan alvast weer een begin gemaakt worden met de organisatie van het volgende Kartonfestival. De bedoeling is om die in juni 2014 weer te organiseren. Bewonersorganisatie Boswijk e.o. is dan ook vast weer van de partij! Ook dit jaar heeft ze een financiële bijdrage aan het festival geleverd. E n menskracht! Zowel binnen de organisatie, als op het gebied van geluid en catering.